A kiszervezés (más néven: outsourcing) röviden annyit jelent, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját magadnak kell elvégezni, mint vállalkozónak/cégvezetőnek, hanem egy külső személyt bízol meg ezzel. Legtöbbször olyan tevékenységekről és feladatokról van szó, amiket nem vagy képes, vagy nem akarsz elvégezni, célod pedig az idő és erőforrások felszabadítása más feladatok elvégzésére, vagy a költségek csökkentésére. Ha úgy érzed, hogy egyedül már képtelen vagy ennyi feladatot ellátni, vagy egyszerűen nincs rá időd, akkor ideje lépni, hogy ne a vállalkozásod rovására menjen és a fejlődés útjára lépj!

Mikor van szükség kiszervezésre?

Általában élethelyzethez köthető. Amikor az alábbi felsorolásból akár egy is igaz rád, akkor lépned kell:

  • már időhiányban szenvedsz,
  • kapkodsz a feladatokkal,
  • kialvatlan vagy
  • a vállalkozásod fejlődése megtorpant, stagnálsz.

Gondold át az alábbiakat, mielőtt elkezdesz egy virtuális asszisztenssel dolgozni…

  1. Mit szeretsz csinálni a vállalkozásodban?
  2. Mik a vállalkozásodnak azok a fő feladatai, melyeket EL KELL végezni? (akár Neked, akár másnak)
  3. Melyik feladat az, amit inkább halogatsz?
  4. Melyik feladat az, amit nem tudsz egyedül megcsinálni? (mert, nem értesz hozzá, nincs rá időd, nincs hozzá kedved…)

Ha a fenti kérdésekre sikerült választ adnod, akkor nézd át még egyszer, amiket meg KELL csinálni, és amit nem tudsz/akarsz/nincs rá időd megcsinálni és segítségre lenne szükséged. Ez lesz a kiindulópontja a kiszervezésnek!

Ki is az a Virtuális Asszisztens?

Ezt ebben a blogomban részleteztem, olvasd el, ha még nem vagy vele tisztában!

Milyen előnyei vannak a Virtuális Asszisztens szolgáltatásnak?

  • Időt, kapacitást és energiát szabadít fel számodra
  • Költséghatékony
    • nincs munkaadói kötelezettség: járulékok és juttatások fizetése
    • nincs üzemeltetési költség
    • nincs iroda-bérleti költség
    • nincs betanulási idő és költség
    • nem kell az asszisztens pihenőidejét, szabadságát, betegállományát finanszírozni
    • csak az elvégzett munkáért kell fizetni, és nem a munkaidőért
    • csak akkor és annyi időre veszed igénybe a szolgáltatást, amennyire szükséged van
    • a szolgáltatásról kiállított számlát költségként elszámolhatod
  • Szakember végzi el a számodra terhes, mindennapos feladatokat
  • Hozzájárul a vállalkozásod hatékonyabb, eredményesebb működéséhez!

Be kell tanítani a virtuális asszisztenst?

A virtuális asszisztenssel kezdesz dolgozni, az majdnem ugyanolyan, mintha egy új alkalmazottat vennél fel, így némi időre szükség lesz, amíg elmagyarázod, hogy miként szeretnéd, hogy a munkát elvégezze, előnye, hogy nem szükséges a személyes jelenlét, mert megoldható több online felületen a megbeszélés.

Ne feledd, ez egy közös munka. Fontos, hogy az elvárások egyértelműen kommunikálva legyenek, és a folyamatos legyen a visszajelzés, hogy később már félszavakból is értsétek egymást. Ezt az időt ne sajnáld, mert hosszú távon rengeteget nyersz vele.

Gondold végig!

Mint kezdő- vagy kisvállalkozó nagyon sok feladatot látsz el nap, mint nap, rengeteg a tennivaló, és nincs beosztottad vagy több különböző feladatra több beosztottad, aki(k) elvégezné(k) helyetted a különböző feladatokat! Te vagy egyedül az ügyvezető igazgató, marketing, pénzügy, sales, stb. Ha mindent egyedül próbálsz megoldani, akkor kevésbé leszel hatékony és csak ideges, feszült leszel, mert képtelenség ennyi mindent egy embernek csinálni!

A VÁLLALKOZÁSODON DOLGOZZ, NE A VÁLLALKOZÁSODBAN!

Ha kiszervezed azokat a feladatokat, tennivalókat, amikben nem vagy jó, vagy csak az idődet viszi, vagy csupán feleslegesnek tartod, de mégis el kell, hogy készüljön, akkor lehetnél hatékonyabb! Több időd maradna a vállalkozás fejlesztésére, a családodra, a barátaidra, a hobbidra vagy minden másra, amik fontosak még az életedben. Az IDŐ nagy Úr!!!

Amennyiben készen állsz arra, hogy megreformáld a vállalkozásodat, nézd meg, milyen területeken tudok segíteni és egyeztessünk időpontot a részletek megbeszélésére.